Higiena snu

Czasem po przebudzeniu, czujemy się zmęczeni i rozdrażnieni. Może to świadczyć o tym, że nie przestrzegamy podstawowych zasady higieny snu. To dzięki nim nasz organizm ma możliwość zrelaksowania się i odpoczęcia.

Najważniejsze to zaplanować sen dopiero wówczas, gdy czujemy się zmęczeni. W przeciwnym wypadku możemy czuć się zirytowani tym, że mamy trudności z zaśnięciem. W takiej sytuacji najlepiej na nowo wyciszyć się. Warto pójść do innego pokoju, zrelaksować się i dopiero później spróbować ponownie zasnąć. Przydatne jest także zachowanie stałych godzin snu. Z tego powodu najlepiej wstawać o tej samej porze, nawet jeśli sen miałby być krótszy.

Pamiętajmy, żeby zasypiać w zaciemnionym pokoju. Wszelkie światła mogą nas rozpraszać i przez to będą utrudniać zaśnięcie. Przed snem, warto otworzyć okno, gdyż dopływ świeżego powietrza, wpływa korzystnie na sen. Ponadto najlepiej zrezygnować z wieczornego oglądania filmów akcji, które mogą nadmiernie pobudzać. Na kilka godzin przed planowanym snem, należy spożyć ostatni posiłek. W godzinach wieczornych nie warto pić kawy czy innych napojów pobudzających. Pomocne w zaśnięciu mogą się okazać ćwiczenia fizyczne. Najlepiej wykonywać je w godzinach popołudniowych. Z kolei bezpośrednio przed snem, warto pamiętać o ćwiczeniach relaksujących, dzięki którym będziemy odprężeni.

Valtrex 500mg zapalenie watroby

Komentowanie jest zamkniete.